Mediekjøp og -planlegging
Mediekjøp og -planlegging handler om å bruke markedsføringsbudsjettet på en smartest mulig måte, slik at budskapet ditt når ut til de riktige menneskene – på rett sted og til rett tid.
Først finner vi ut hvem du vil nå, og hvor de bruker tiden sin – enten det er på sosiale medier, i nettaviser, på YouTube, i podkaster, på TV eller i trykte magasiner og aviser. Deretter planlegger vi hvilke kanaler og annonseformater som gir mest effekt for pengene dine.
Når vi kjøper annonseplass (mediekjøp), sørger vi for at annonsene dine faktisk vises til målgruppen din – enten det er via presise, målrettede digitale annonser, plassering i et magasin de leser, eller reklamefilmer under programmene de ser på TV.
Gjennom hele kampanjen følger vi med på resultatene i sanntid. Hvis vi ser at én kanal eller annonse gir bedre respons enn en annen, justerer vi underveis for å få mest mulig igjen for budsjettet.
Kort forklart: Mediekjøp og -planlegging er å finne de beste stedene å vise annonsene dine, kjøpe plass der, og hele tiden optimalisere slik at pengene dine gir mest mulig effekt.
Søkemotoroptimalisering (SEO)